top of page
Search
  • Writer's pictureT.J.K.T. Schmidt

En vellykket fasan jagt

Updated: Oct 3, 2018



Morgen den 16 -12-17.

Morgenen startede ligesom alle andre morgener. Den eneste forskel på denne dag og andre dage var, at idag havde den "gamle" (min far) lavet kaffe.Så der var varm kaffe på kanden og dermed udsigt til fælles jagt, snaps, og fasaner hele dagen.


På jagten.

Jagten forløb som en rigtig jagt skal. Så vi startede dagen med fælles rundstykker og snaps, først en til højre ben og så en til det vestre for ellers skyder man jo skævt som alle ved 😛 . Dette kaldes også sigte vand for nogle af de ældre og mere "erfarne" jægere 😀. Da de gængse traditioner var vagt til live, blev det endelig tid til at drage ud på den farefulde fasan jagt. Vi drog afsted med i alt 15 jægere og 6 hunde, så alt i alt en god styrke vi fik sendt afsted.


Når enden er god er alt godt.

Da jagten var forbi stod vi med 27 styks fasaner. Om dette var held eller erfaring diskuterer vi stadig den dag idag, da der blev affyret en del mere end de 27 skud:D. På et tidspunkt var jeg sikker på der var startet en mindre krig i nærheden, men nej, det var bare 5 jægere, der forsøgte at skyde den meget undvigende fasan, som fløj i en pæn lige linje hen over hovedet på dem, og stadig fløj videre da de var færdige med at brage løs. Jeg selv fik ram på 4 styks og den gamle 3. Antallet af huller i luften jeg skød, er ikke nødvendigt for dette indlæg. Men kan da fortælle min far skød forbi 6 gange og som den gode søn jeg nu er, talte jeg hver gang.


43 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page